Множественное число существительных — упражнения. Поставьте данные существительные во множественное число

Главная / Болезни у детей

Упражнение 1

Поставьте предложенные существительные в форму множественного числа.

Computer (компьютер), lion (лев), glove (перчатка), lady (дама, леди), bus (автобус), knife (нож), potato (картошина), desk (парта), boat (лодка), child (ребенок), boy (мальчик), sheep (овца), leg (часть ноги от стопы до бедра), watch (часы), tooth (зуб), flower (цветок), play (игра), umbrella (зонт), foot (ступня), phone (телефон), person (человек), armchair (кресло), tomato (помидор), theatre (театр), wolf (волк), ox (бык), woman (женщина), subway (подземка, метро), deer (олень), elephant (слон), monkey (обезьяна), fox (лиса), family (семья), goose (гусь), butterfly (бабочка), tram (трамвай), daddy (дядя), man (мужчина).

Ответы:

Computers, lions, gloves, ladies, buses, knives, potatoes, desks, boats, children, boys, sheep, legs, watches, teeth, flowers, plays, umbrellas, feet, phones, people, armchairs, tomatoes, theatres, wolves, oxen, women, subways, deer, elephants, monkeys, foxes, families, geese, butterflies, trams, daddies, men.

Упражнение 2

Вставьте пропущенные сказуемые и указательные местоимения в соответствующем числе.

1. Marta bought … red trousers and … blue jeans in Germany. – Эти красные брюки и те голубые джинсы Марта купила в Германии.
2. Her scissors … new and very sharp. – Ее ножницы новые и очень острые.
3. Mathematics is a very important and interesting subject. – Математика – это очень важный и интересный предмет.
4. John`s binoculars … the best. – Бинокль Джона самый лучший.
5. The people in the aula … our guests. – Люди в актовом зале – это наши гости.
6. Mary chose … brown tights and new white jeans. – Мэри выбрала те коричневые колготки и новые белые джинсы.
7. … stockings hang together with … shorts. – Эти чулки (носки, гетры) подходят к тем шортам.
8. Our Granny`s spectacles (= glasses) … on the kitchen-table. – Очки нашей бабушки лежат на кухонном столе.
9. The police … looking for a fair-haired European with a black Rottweiler. – Полиция ищет (= полицейские ищут) светловолосого человека европейской внешности с черным ротвейлером.
10. Draughts … his favorite game and billiards … hers. – Шашки – его любимая игра, а биллиард – ее (любимая игра).

Ответы:

1. These, those. 2. Are. 3. Is. 4. Are. 5. Are. 6. Those. 7. These, those. 8. Are. 9. Are. 10. Are, are.

Упражнение 3

Измените единственное число в следующих предложениях на множественное.

1. That was a cowboy. – Это был ковбой.
2. Mary found a flight to Delhi. – Мэри нашла рейс в Дели.
3. Robert made this bookshelf himself. – Роберт сам сделал эту книжную полку.
4. The window and the door are closed. – Окно и дверь заперты (закрыты).
5. There is a mouse in the kitchen. – В кухне мышь.
6. It is a white goose. – Это белый гусь.
7. That was not a sheep. That was a donkey. – Это была не овца. Это был осел.
8. It is not an interesting story. – Это неинтересная история.
9. Is that Eric`s knife? – Это нож Эрика?
10. There was a beautiful bright star in the sky. – В небе была красивая яркая звезда.
11. It was not the selected song. – Это была не выбранная песня.
12. Is that a studious pupil? – Это прилежный ученик?

Ответы:

1. Those were cowboys.
2. Mary found flights to Delhi.
3. Robert made these bookshelves himself.
4. The windows and the doors are closed.
5. There are mice in the kitchen.
6. There are geese.
7. Those were not sheep. Those were donkeys.
8. These are not interesting stories.
9. Are those Eric`s knives?
10. There were beautiful bright stars in the sky.
11. There were not selected songs.
12. Are those studious pupils?

Упражнение 4

Переделайте словосочетания, поставив существительные в форму множественного числа.

A fallen leave (опавший лист), the stupid student (глупый студент), the German guest (немецкий гость), a difficult subject (трудный предмет), the broken window (разбитое окно), the good marks (хорошие отметки), an interesting example (интересный пример), a modern plane (современный самолет), the old coin (старая монета), a beautiful glass (красивый стакан), the driving license (водительское удостоверение), a fresh tomato (свежий помидор), a white ceiling (белый потолок), the biggest river (самая большая река), an interesting proposal (интересное предложение), a standing person (стоящий человек), the important addition (важное дополнение), a tasty supper (вкусный ужин), the endless day (бесконечный день), the recorded talk (записанный разговор), an angry goose (злой гусь), a bitter drink (горький напиток), the new teapot (новый заварочный чайник).

Ответы :

Fallen leaves, the stupid students, the German guests, difficult subjects, the broken windows, the good marks, interesting examples, modern planes, the old coins, beautiful glasses, the driving licenses, fresh tomatoes, white ceilings, the biggest rivers, interesting proposals, standing people, the important additions, tasty suppers, the endless days, the recorded talks, angry geese, bitter drinks, the new teapots.

Здесь представлены упражнения по теме «множественное число существительных в английском языке» с ответами. Правило вы можете посмотреть в статье «Множественное число существительных в английском».

  1. Write in plurals (поставьте следующие существительные во множественное число)
  2. diary –
  3. sheep –
  4. book –
  5. cherry –
  6. fish –
  7. baby –
  8. match –
  9. bus –
  10. watch –
  1. What are these irregular plurals (напишите во множественном числе существительные исключения)
  2. woman –
  3. mouse –
  4. tooth –
  5. foot –
  6. man –
  7. child –
  8. goose –
  1. Write in singular (поставьте следующие существительные в единственное число)
  2. glasses –
  3. potatoes –
  4. forget-me-nots –
  5. crises –
  6. stimuli –
  7. foxes –
  8. brushes –
  9. brothers-in-law –
  10. phenomena –
  11. formulae –
  12. data —
  1. Find ten plural words (найдите 10 слов во множественном числе)
J O P F T U Y K L Q
R G E G O I P F E D
E F N F G H J I P W
F A C E S M N S O O
A Y I A D C V H F M
M T L F E E T Q L E
I P S T I M U L I N
L O B O O E I A E I
I M N Y L N L S S U
E B L M P K R D Z P
S G I R L S W X B M
  1. Find five plural words in the text (найдите 5 существительных во множественном числе в тексте)

Hi! My name’s Bob. I’m 16 years old and I live in London. I’m tall and slim. I’ve got blond hair and blue eyes. These are my best friends, Tony and Simon.

Tony is 17 years old and he is a football player. He always watches football matches on TV.

Ниже даны ответы:

  1. Write in plurals
  2. diary – diaries
  3. sheep – sheep
  4. book – books
  5. cherry – cherries
  6. fish – fish
  7. baby – babies
  8. key — keys
  9. match – matches
  10. bus – buses
  11. watch – watches
  1. What are these irregular plurals
  2. woman – women
  3. mouse – mice
  4. tooth – teeth
  5. foot – feet
  6. man – men
  7. child – children
  8. goose – geese
  9. ox – oxen
  1. Write in singular
  2. glasses – glass
  3. potatoes – potato
  4. forget-me-nots – forget-me-not
  5. crises – crisis
  6. stimuli – stimulus
  7. foxes – fox
  8. brushes – brush
  9. brothers-in-law – brother-in-law
  10. phenomena – phenomenon
  11. formulae – formula
  12. data — datum
  1. Find ten plural words
J O P F T U Y K L Q
R G E G O I P F E D
E F N F G H J I P W
F A C E S M N S O O
A Y I A D C V H F M
M T L F E E T Q L E
I P S T I M U L I N
L O B O O E I A E I
I M N Y L N L S S U
E B L M P K R D Z P
S G I R L S W X B M
  1. Find five plural words in the text

Hi! My name’s Bob. I’m 16 years old and I live in London. I’m tall and slim. I’ve got blond hair and blue eyes.

These are my best friends, Tony and Simon. Tony is 17 years old and he is a football player. He always watches football matches on TV.

Simon is 16 years old. He’s short and plump, but very funny. He likes listening to music and play computer games.

Здесь вы можете бесплатно пройти аудиоурок 15. Множественное число существительных. Названия разных предприятий и учреждений.

Аудиофайл урока находится в нашей группе вконтакте>>>

Цель: Множественное число существительных. Названия разных предприятий и учреждений.

Conversation:

Martin: Who are these women?

Mayor: They are workers.

Martin: Where do they work?

Mayor: They work at the plastic factory.

Martin: What do they make?

Mayor: They make plastic bags.

Words and phrases:

bag/bags - сумка/сумки

battery/batteries - батарейка/ки

bottle/bottles - бутылка/бутылки

business/businesses - предприятие/тия

factory/factories - фабрика/фабрики

high school/high schools - средняя школа/лы

hospital/hospitals - больница/цы

newspaper/newspapers - газета/ты

road/roads - дорога/и

tire/tires - шина/ны, покрышка/ки

nurse/nurses - медсестра/медсестры

photographer/s - фотограф/фы

window/windows - окно/окна

windshield/windshields - ветровое стекло/ла автомобиля

worker/workers - рабочий/е

writer/writers - писатель/ли

Grammar Notes:

Сравните написание существительных в единственном и множественном числе. Множественное число образуется с помощью окончания -s . Обратите внимание на изменение написания слов battery, factory во множественном числе, а также слова business (см. выше).

Pronouns:

Adjectives:

many - многие

small - маленький, -ая, -ое

Adjectives (Nouns as Adjectives):

glass - стеклянный

plastic - пластический, пластичный, пластмассовый

Homework - Домашнее задание:

1. Прочитайте несколько раз вслух диалог в начале урока, выучите его и поупражняйтесь с другом.

2. Ответьте на следующие вопросы: 1. Where do you work?
2. What do you make?
3. Who are these women?
4. Where do they work?
5. What do your friends make?
6. Where do your friends work?

3. Переведите на английский язык и запишите в тетрадь следующие предложения:

1. Кто эти женщины? - Они рабочие.
2. Где они работают? - Они работают на фабрике.
3. Вы работаете в больнице? - Да.
4. Когда вы работаете?
5. Я работаю в понедельник, вторник и четверг.

A regular nouns

story, play, glass, flag, photo, name, match, knife, bush, chief, page, radio, roof, prize, set, key, factory, wolf, piano, class, cup, city

В irregular nouns

child, goose, man, foot, mouse, woman, sheep, person, deer, tooth, ox

C compound nouns

fellow-worker, merry-go-round, man-of-war, passer-by, sister-in-law, forget-me-not, room-mate, lily-of-the-valley, ticket-holder, commander-in-chief, governor-general

Упражнение 1.5

Разделите следующие существительные на 2 группы: исчисляемые и неисчисляемые (около 25 неисчиляемых существительных)

Furniture, coffee, leaf, food, computer, list, blood, job, work, language, country, advice, information, money, progress, permit, permission, baggage, luggage, beach, traffic, weather, window, knowledge, air, water, holiday, damage, accommodation, scenery, scene, pigeon, bread, mountain, kick, news, accident, laugh, flour, laughter

Упражнение 1.6

Вставьте глагол to be в форме единственного или множественного числа is/are

1) The information I have heard ... sad.

2) Where ... the money?

3) His trou­sers ... too large for him.

4) Mathemat­ics ... my poorest subject.

5) Our furni­ture ... getting old.

6) This pair of scis­sors ... not sharp.

7) Fish ... not cheap today.

8) The sheep ... in the field.

9) The stairs ... very clean.

10) Physics ... a compulsory subject at school.

Упражнение 1.7

Подберите начало предложения из колонки А к окончанию предложения в колонке В. Запишите соответствующую цифру и букву

1) Your advice a) are located outside London.

2) Our headquarters b) she lent us was not enough.

3) The money c) are fit.

4) The premises d) is an important part of the Olympic Games.

5) The information e) are often deceptive.

6) Best news f) is installed in our new shop.

7) New equipment g) against applying for that job was good.

8) Athletics h) was not reliable. It was published in tabloids.

9) The scales i) is always printed in morning newspapers.

10) Appearances j) where he worked were in the suburbs.

Упражнение 1.8

1. Телевизионные новости - в 10 часов.

2. Эта одежда – старомодная.

3. Математика – самый любимый предмет Эммы.

4. Содержимое портфеля кажется знакомым.

5. Игра дартс популярна в английских пабах.

6. Атлетика, которую мы смотрели, была очень увлекательным зрелищем (to be exiting).

Тест-минимум 1

1. Найдите лишнее слово в цепочке имен существительных во множественном числе и запишите его:

Например: tea - butter - onions - meat. Остальные существительные – неисчисляемые, употребляются в форме единственного числа (без суффикса –s)

1) trousers - spectacles - scales - news

2) advice - knowledge - contents - progress

3) mice - men - goats - geese

4) police - work - weather - furniture

5) water - potato - milk - bread

6) time - business - stone - bird

7) means - species - crossroads - wolves

8) thanks - barracks - congratulations - authorities

2. Поставьте предложения во множественное число:

1) Is it a flower?

2) This is not a watch.

3) It’s a great party.

4) Is the leaf yellow?

5) The fish is not good.

6) She is a good-looking woman.

Тест 1

1. Вставьте глагол to be в форме единственного или множественного числа is/are

1) Her clothes ___very fashionable.

2) Your advice___always welcome.

3) The information he gave us___very useful.

4) A little money___better than nothing.

5) That species of spiders ___commonly seen in deserts of North Africa.



6) I think her hair___dyed.

7) No news___good news.

8) I don"t want to work here. The equipment___too complicated.

9) I think this ___detailed research.

10) Where___my spectacles?

11) The phenomena___unusual.

12) Mathematics___ difficult, but physics___more difficult to my mind.

2. Переведите предложения на английский язык:

1) Мне нужен Ваш совет.

2) Все сведения - очень важные.

3) Эти деньги – не мои.

4) Какие у Вас интересные новости.

5) Когда мы спим, наша одежда лежит около кровати.

6) Рыбаки поймали много рыбы.

7) Какие из этих овец Ваши?

8) В нашем саду много фруктов.

9) Твои часы идут неправильно.

10) Какого цвета её волосы?

Упражнение 1.9

1) the house of Mr. Smith;

2) a doll of the girls;

3) the works of Rembrandt;

4) a toy of the baby;

5) a meeting of the employees;

6) the bags of those women;

7) the orders of our boss;

8) the books of the children;

9) the cottage of my parents;

10) a garage of her cousin.

Упражнение 1.10

Переведите на английский язык

а) 1. Комната моего друга. 2. Комнаты моего друга. 3. Комната моих друзей. 4. Комнаты моих друзей. 5. Сын этого инженера. 6. Инженеры нашего завода. 7. Дочь нашего преподавателя. 8. Диктант того студента. 9. Письма ваших экономистов. 10. Слова седьмого урока. 11. Дети этих людей. 12. Друг Марии. 13. Письмо Петра.

Упражнение 1.11

Перефразируйте предложения, используя притяжательный падеж

Например: I must sleep 9 hours a day to feel well. - I must have nine-hours’ sleep to feel well.

1) Every day at noon we have a break, which lasts fifteen minutes.

2) The distance he covered is a mile only.

3) The walk to the station was short. It took us ten minutes.

4) Last year we spent two weeks in Greece.

5) If you want to get there, a trip will take you only five hours.

6) Don"t take a training course that lasts a week. It won"t do you good.

Упражнение 1.12

Перефразируйте словосочетания, используя притяжательный падеж:

Например: The son of our manager - our manager"s son

1) the mother of Kate and Mary;

2) the children of my aunt Ann;

3) the paintings by Picasso and Dali;

4) the gun of the commander-in-chief;

5) the times of Ivan the Terrible;

6) the speech of the Minister of Foreign Trade;

7) the correspondent of the Herald Tribune;

8) a flat of my father-in-law;

9) the wives of Henry the Eighth;

10) oil wells of Saudi Arabia.



1) a cruise which lasts three weeks;

2) work which takes two hours;

3) a distance of five kilometres;

4) the operation which lasted four hours;

5) the flight which took three hours;

6) a semester of eight weeks;

7) the rest which lasted an hour;

8) a play of three acts;

9) a football match which lasts ninety minutes;

10) a telephone conversation which lasts three minutes.

Упражнение 1.13

Переведите на английский язык:

1) Президент прибыл в страну с трехдневным ви­зитом.

2) Где здесь обувной отдел (department)?

3) На столе лежали остатки (remains) вчерашнего ужина.

4) Эта дорога закрыта. Ведутся дорожные рабо­ты.

5) Приезд Поля и Кет был неожидан­ностью (surprise) для тети Эня.

6) После двухчасовой прогул­ки все захотели есть.

7) Портрет жены Рембрандта - одна из самых известных картин ху­дожника.

8) Этому замку триста лет.

Упражнение 1.14

Перефразируйте предложения по модели:

The program yesterday was good. Yesterday’s program was good.

1) The storm last week was very se­vere.

2) Have you got newspaper last Saturday?

3) Ineed sleep eight hours a night.

4) This is the only cinema in the town.

5) Exports from Russia to Britain have fallen.

Упражнение 1.15

Вставьте s, ‘s или s’ вместо точек, где необходимо:

1) This is a new book of Pushkin... poem... .

2) This man was Paul... and Kate... teacher... of music.

3) These peo­ple are Sam... and Frank... parent... .

4) They spent a week... holiday at the Barton... .

5) My relatives spent a two week... holiday with the Barton... .

6) This writer... life was short but bright.

7) There was a moment... silence between them.

8) We couldn’t explain the young girl... behaviour at yesterday... dinner.

9) The boy... got their first week... sal­ary and were very happy.

10) Bob... friend... live in his parent... house.

11) What was the car... number?

12) The ship... crew consisted of foreign sailors.

Упражнение 1.16

Cоставьте словосочетания в притяжательном падеже с апострофом или предлогом of:

1) the page/the book

2) the mother/Nick

3) the tail/the cat

4) the bottom/the flower

5) the name/this town

6) the face/his wife

7) the article/today

8) the children/Pete and Mary

9) the meeting/tomorrow

10) the policy/the government

11) the car/Jim’s father

12) the new cinema/the city

13) the results/the examinations

14) the population/the world

Тест – минимум 2

1. Соедини существительные при помощи "s, (") или … of …

1) the camera/Tom

2) the eyes/the cat

3) the top/the page

4) the daughter/Charles

5) the newspaper/today

6) the toys/the children

7) the name/your wife

8) the name/this street

9) the name/the man I saw yesterday

10) the new manager/the company

1. Переведите на английский язык:

1) Мать моего друга – преподаватель.

2) Чья это сумка? – Это сумка Миши.

3) Он часто читает книги своего брата.

4) Принесите игрушки детей.

5) Катина юбка – красная.

6) Это семья моего друга.

Тест 2

1 . A) Перефразируйте предложение, используя притяжательный падеж с подчеркнутыми словами:

1.The meeting tomorrow has been cancelled.

2.The storm last week caused a lot of damage.

3.Tourism is the main industryin the region.

B) Завершите предложения, используя притяжательный падеж для обозначения периода:

1.I"m going on holiday on the 12th. I have to be back at work on the 26th. So I"ve got __________________ holiday.

2.I went to sleep at 3 o"clock this morning and woke up an hour later at 4 o"clock. So I only had ________________ sleep.

3.If I leave my house at 8.50 and walk to work, I get to work at 9 o"clock. So it"s only __________ walk from my house to work.

2.Переведите на английский язык:

1) Вы знаете телефон Петра?

2) У Вас есть карта Европы?

3) Я сейчас не дома. Я у Ольги.

4) Сестра моего мужа работает в школе.

5) У меня была пятиминутная беседа с преподавателем.

6) В сегодняшней газете есть интересная новость.

7) Его офис был в десяти минутах ходьбы от дома.

8) Хозяин дома не живет в нем.

1.1.4 Артикль

Упражнение 1

1) This is ___ tree. ___ tree is green.

2) I can see ___ boy. ___ boy is playing.

3) I have ___ bicycle. ___ bicycle is black.

4) We wrote ___ dictation yesterday. ___ dictation was long.

5) She has ___ ball. ___ ball is ___ big/

6) I got ___ letter. ___ letter was from my ___ friend.

Упражнение 2

Вставьте артикль, где необходимо:

1) This is ___ pen. ___ pen is red.

2) I have ____ sister. My sister is ___ student.

3) He is not ___ pilot.

4) Her children are at ___ school.

5) I see ___ book in your ___ hand. Is ___ book interesting?

6) She bought ___ cake. ___ was very tasty/

Упражнение 3

Вставьте артикль, где необходимо:

1) It gets very hot here in ___ afternoon.

2) ___ Archaeological Museum is closed on Monday.

3) Her children are at ___ school.

4) Is your brother at ___ home?

5) Are you ___ worker? – No, I am ___ student.

6) There is ___ big sofa in ___ room and little lamp over ___ sofa.

7) We are usually at ___ school from 9 o"clock in ___ morning till two o"clock in ___ afternoon.

8) For ____ breakfast I have ___ cup of coffee and ___ bread with ___ ham.

Упражнение 4

Определите, какой артикль следует поставить перед выделенным существительным при переводе на английский язык:

1) Это дом . Дом большой.

2) Мой брат – инженер .

3) Это театр . Театр так красиво освещен, что мы невольно залюбовались.

4) На нашей улице находится очень интересный музей . Музей открыт с 10 часов утра до 6 часов вечера.

5) Она живет в большой квартире . Квартира находится на 2-ом этаже.

6) В этом микрорайоне есть банк . Банк производит обмен валюты.

Упражнение 5

Вставьте артикль, где необходимо:

1) Bill Robins was ___ very rich man. He was ___ richest man in village.

2) My mother is ___ doctor. My father is ___ pilot.

3) ___ Baltic Sea is stormy in winter.

4) This is ___ map of ___ world.

5) I have ___ friend. ___ friend"s name is Ann. She lives in ___ small village near ___ Odessa.

Упражнение 6

Вставьте артикль, где необходимо:

1) Pete is ___ tallest boy in our class.

2) Nick is ___ shortest boy, but he is very ___ strong. I think, Nick is ___ strongest boy in ___ class.

3) There is ___ small island in ___ Pacific Ocean.

4) He has ___ wife. His wife is ___ typist. They have ___ son and ___ daughter.

5) There are six continents in ___ world.

Упражнение 7

Вставьте артикль, где необходимо:

1) Do you know ___ longest river in our country?

2) ___ Moscow is situated on ___ Moscow River.

3) ___ Pacific Ocean is very deep.

4) Which are ___ highest mountains in ___ Russia?

5) ___ Thames is ___ short river.

6) This is ___ pen. It is ___ good pen.

7) We live in ___ St. Petersburg. It is ___ one of ___ largest cities in ___ Russia.

Упражнение 8

Вставьте артикль, где необходимо:

1) It is ___ map of ___ world. There are many seas and lakes on ___ on map. This is ___ Black Sea and that is ___ Red Sea.

2) Which are ___ highest mountains in ___ world?

3) My brother is ___ doctor.

4) There is ___ picture in the kitchen. ___ picture is ___ big.

5) Nick is young man. He wants to become ___ engineer. Very often in ___ evening he reads ___ books.

Тест-минимум

Поставьте a, the или ничего(-) в каждый пробел:

1) I have two children, ___ girl and ___ boy. ___ girl is six and ___ boy is for.

2) She goes to ___ school by ___ bus.

3) This is ___ pen. ___ pen"s black.

4) My brother"s ___ pilot.

5) This is ___ book. It"s my ___ book.

6) Is this your ___ pencil? – No, it isn"t my ___ pencil, it"s my sister"s ___ pencil.

7) My sister"s ___ husband is ___ doctor.

8) Give me ___ chair standing at the window.

9) Which is ___ longest river in Russia?

10) He usually has ___ cup of coffee with ___ milk for ___ breakfast.

Тест

1. Поставьте a, the или ничего(-) в каждый пробел:

1) Grammy often tells us ___ long stories. Today her story was still ___ longer. It was ___ longest story. She began telling it after ___ dinner and finishes only before supper. But ___ story was very interesting.

2) ___ Paris is ___ capital of ___ France.

3) ___ Ganges is a river which runs through ___ India.

4) She went to ___ France by ___ plane.

5) I always get to ___ college on ___ foot.

6) She stayed out in ___ sun too long.

7) We always eat ___ dinner at seven o"clock.

8) Is there ___ post office near here?

9) What ___ interesting book!

10) Who is ___ tallest boy in your class?

11) He never eats ___ meat, but likes ___ fish.

2. Поставьте правильно артикль с именами собственными:

1) ... Russia occupies ... eastern half of ... Europe and ... northern third of ... Asia.

2) ... climate of ... northern part of ... Russia is severed

3) It is warm in ...Crimea and ... Caucasus.

4) 5:..: Washington is ... capital of ... United States of America.

5) I want to go to ... New York some day.

6) Is ... Australia ... island or ... continent?

7) ... Red Sea is between ... Africa and ... Asia.

8) ... France is to ... north of ... Italy.



© 2024 rupeek.ru -- Психология и развитие. Начальная школа. Старшие классы